BAIC a Huawei vyvinuly v Číně variantu EREV prémiového sedanu Stelato S9
BAIC BluePark a Huawei vyvíjejí variantu EREV prémiového sedanu Stelato S9, aby zvýšily objem domácího prodeje. Elektrická varianta tohoto vozu vstoupila do Číny loni s vyvolávací cenou 399 800 juanů (54 850 USD). Jeho prodeje však byly zklamáním s 3 008 dodanými jednotkami za tři měsíce.
Stelato S9 je elektrický sedan vyvinutý společně jednotkou elektromobilů BAIC BluePark a Huawei. Stojí na modulární architektuře BE22 vyvinuté BAIC. Huawei pro tento projekt vystupuje jako hlavní dodavatel hardwaru a softwaru. Minulý rok bylo zveřejněno, že BAIC & Huawei má za cíl prodat 120 000 kusů vozů značky Stelato ročně. Za poslední tři měsíce roku 2024 se však Stelato S9 prodalo mírně přes 3 008 kusů.
Během investorské konference v Číně představitelé BAIC BluePark prozradili, že pracují na variantě EREV sedanu Stelato S9. Další podrobnosti o projektu automobilka neuvedla. BAIC má však v současnosti svůj vlastní systém pohonu EREV převzatý SUV BAIC BJ60 Thunder s karoserií na rámu. Stelato S9 EREV velmi pravděpodobně přijme podobný systém pohonu.
BAIC BJ60 Thunder má pod kapotou 1,5litrový přeplňovaný motor, který funguje jako generátor. Nepřenáší žádný točivý moment na kola, pohání elektromotory a baterii. Špičkový výkon tohoto ICE dosahuje 138 kW (185 k). BJ60 Thunder má jednu ternární baterii NMC s kapacitou 40,3 kWh. Tato sada posílá energii dvěma elektromotorům. Přední elektromotor generuje 153 kW (205 k) a zadní motor má nejvyšší výkon 250 kW (335 k).
Již dříve bylo zmíněno, že Stelato S9 Estate se stane druhým modelem značky. Pokud jde o třetí vůz pod značkou Stelato, bude to velké SUV. Tyto vozy pravděpodobně převezmou možnosti pohonu EREV.
Stelato S9 je velký sedan s rozměry 5160/1987/1486 mm a rozvorem 3050 mm. Má nízký koeficient odporu vzduchu pouhých 0,193 Cd. Pro přehlednost je o 56 mm kratší, o 61 mm širší a o 26 mm nižší než Mercedes-Benz EQS. Uvnitř má Stelato S9 čtyři volitelná sedadla (pět sedadel je standardem), velkou plovoucí obrazovku, LCD přístrojovou desku a další dotykovou obrazovku pro spolujezdce.